• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • В.О.Сухомлинський: діалог із сучасністю

Впровадження педагогічного досвіду В.Сухомлинського вчителем початкових класів Івченко О.В.

Впровадження педагогічного досвіду В.Сухомлинського в початковій ланці спрямовано на формування високоморальної, творчої особистості, становлення громадянина і патріота України. Першим кроком у вирішенні цього питання було оформлення у класі куточка В. Сухомлинського з висловами, порадами, виставкою його творів, рекомендаціями для вчителів та батьків, проведено педагогічні читання «Вічні цінності людини» за творами В.О.Сухомлинського, які сприяли органічній роботі дітей.

Наступним кроком для подальшої роботи було проведення пізнавальної конференції «Сторінками доброти». Пізнавальна конференція за творами В.О. Сухомлинського метою якої було: ознайомити дітей з біографією та творчістю В. Сухомлинського; учити художньо передавати свої думки на папері за допомогою слів; формувати найкращі людські риси, бажання жити серед краси і творити красу та добро, показати роль казки в житті людини; виховувати доброту, повагу до старших, любов до рідної землі.

Головне завдання вчителя, за його переконанням - це виховання в дитини любові до рідної мови. На своїх уроках намагаюсь зробити рідне слово основою духовного світу дитини через переконання в тому, що рідна мова одна та єдина на все життя, тому треба знати, берегти та збагачувати її. Цікаві вправи, ігрові ситуації, навчально-рольові ігри дають змогу учням максимально виявити свої творчі здібності, активізують творчу діяльність, виховують любов до рідної мови.

Методична спадщина великого педагога досить багатогранна і глибока: він торкається проблем розвитку особистості свідомого українського

громадянина, який любить свою країну, народ, поважає його традиції. Тому формую в учнів культуру розумової праці, науковий світогляд учнів з погляду на традиційні народні свята українського народу.

В.Сухомлинський вважав казку духовним багатством народної культури, інсценування яких є тим вітерцем, що роздмухує вогник дитячої думки та уяви. Казки В.О.Сухомлинського — це ключик до глибокої мудростi, знань, умінь, до всього прекрасного, що оточує нас.

Навчаю слухати, переказувати, інсценувати казки з перших років шкільного життя. На своїх уроках виховую співчуття, доброзичливе ставлення один до одного, почуття взаємодопомоги через створення достатньої комфортної атмосфери у класі, де діти забувають про страх, набувають впевненості, необхідної для самовиявлення. Гра - це основний вид навчальної діяльності, це засіб пізнання навколишнього світу. «У грі немає серйозніших, ніж малі діти», - акцентує увагу великий педагог. В очах дітей загорається вогник цікавості, радості, надії на уроках. Саме ігрова діяльність активізує розумовий розвиток дітей, формує і виховує особистість, позитивну мотивацію навчання, допомагає дітям відчути радість успіху. В.Сухомлинський учив дітей замислюватись над словом: що воно означає і коли його краще вживати. Спираючись на цю ідею використовую на уроках «Словесну скриньку», до якої вміщено слова, які здаються цікавими чи незрозумілими. Потім пояснюю дітям значення або емоційне забарвлення слова. На уроках напруженої розумової роботи з учнями використовую прислів'я, загадки.

В.Сухомлинський вважав, що дитину необхідно навчити глибоко проникати в суть причинно - наслідкових зв'язків і явищ навколишнього світу. Приділяю багато

уваги розумовим вправам через застосування прийому фантазування, що є особливістю дитячого мислення.

Літературна спадщина В.Сухомлинського захоплює дитячі серця своєю

широкою, людяною, але майстерно прихованою педагогікою, найголовніші інструменти якої – повага та любов. Вчу на уроках учнів творчо мислити, висловлювати своє ставлення до поведінки героїв прочитаних творів. З огляду на теоретичні положення та практичні здобутки В.Сухомлинського педагогічний колектив нашої школи прагне, щоб початкова ланка стала фундаментом мислення, творчих розумових здібностей учнів. Тому педагог в постійному пошуку різноманітних форм навчання.

Як у краплині води відзеркалюється сонце, так і в дітях відбивається духовне багатство батьків та вчителів, а тому ми, вчителі, створюємо в школі такі умови, щоб дитинство наших дітей було прекрасним. «Дати кожній дитині щастя», - такою бачив свою місію великий педагог. Виховна робота школи грунтується на педагогічних ідеях видатного педагога. Для учнів класу створила дитячий гурток «Барвінок», мета і

завдання якого:

- підтримувати доброзичливі стосунки між дітьми і дорослими, що дає змогу учням жити своїм неповторним повноцінним дитячим життям;

- формувати потреби бути корисними у своєму маленькому колективі, школі, родині та вести здоровий спосіб життя;

- розвивати творчі здібності учнів;

- створити сприятливий психологічний мікроклімат для навчання і виховання

кожного учня.

Обов‘язкова система роботи «Барвінка» - створення заохочення учнів, нагорода за будь-які маленькі корисні справи, подяка від усього колективу або школи.

Результативність досвіду

Звертаючись до проблем сьогодення в педагогічній праці, знову і знову відкриваю книги видатного Учителя, щоб зрозуміти тенденції соціально орієнтованого навчання.

Творчими здобутками першого року впровадження ідей В.Сухомлинського в початковій школі стали:

- матеріали педагогічних читань «Ідеали В.О. Сухомлинського»;

- «Ігрова діяльність на уроках української мови в початкових класах»

- урок для дітей з елементами тренінгу «Серце віддаю дітям»;

- матеріали для проведення батьківських зборів;

- започатковано папку уроків, які грунтуються на ідеях В.О.Сухомлинського;

- пам'ятки для дітей, вчителів, батьків.

«Цінність знахідок полягає в тому, що вони, спалахують неначе блискавки, допомагають побачити багато інших речей, зорієнтуватися».

Творче осмислення спадщини видатного педагога й методиста збагатило досвід роботи. Заглиблюючись у його поради, побажання переконуєшся, що кращої методики навчання, як у Василя Сухомлинського, по суті, нині немає. Колектив вчителів початкової ланки і надалі творчо і натхненно буде продовжувати опановувати ідеї Великого гуманіста й використовувати їх на практиці, щоб «сіяти добро й талант творити...».



333

333

333











































Василь Олександрович Сухомлинський – видатний український педагог, засновник гуманістичної, новаторської педагогіки.

Вихователем групи продовженого дня Крейтор І.В. та класним керівником 1-го класу Барбой Т.М. систематично проводяться виставки робіт з пластиліну «Казка очима дітей», уроки мислення серед природи, інсценізації казок.

орр

орр

орр

орр

орр

орр









Інформаційна хвилинка для молодших школярів

« В . Сухомлинський – педагог – гуманіст – письменник»

Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю видатного педагога і письменника В.О. Сухомлинського.

Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського, збірки творів «Чиста криниця», «Казки під голубим небом», «Гаряча квітка»; виставка дитячих малюнків до творів Сухомлинського.

Вчитель: Діти, погляньте на виставку. Перед вами портрет нашого земляка, великого педагога, гуманіста, письменника В.О. Сухомлинського. Сьогодні ви дізнаєтеся більше про цю чудову людину.

Батьки В . О . Сухомлинського

Народився В .О. Сухомлинський у селі Василівка на Кіровоградщині в бідній сім'ї. Його батько Олександр Омельянович, працював столяром і теслярем, а пізніше завідував хатою – читальнею, був сільським кореспондентом. З великою теплотою згадував В. О. Сухомлинський свою матір Оксану Юріївну, яка виховувала четверо дітей: малого Василька, Меланку, Івана, Сергія.

Батьки ніколи не вживали лайливих слів, поважали книгу і прищеплювали любов до книги дітям.

Мабуть, тому всі їхні діти обрали професію вчителя.

Дитинство і шкільні роки майбутнього письменника.

У дитинстві малий Василько дуже любив читати і малювати.

З читанням було простіше було простіше: у його діда була досить велика бібліотека, яку він віддав онуку. А от з малюванням…

У хлопця не було грошей ні на фарби, ні на альбом. Їх можна було одержати тільки за збір лікарських рослин. Тому Василько збирав акацієвий цвіт, щоб отримати зошити, а за фарбами ходив за тридцять п'ять кілометрів у місто Кременчук. А ще ж треба було і допомагати батькам по господарству.

У школі Василько вчився із великим задоволенням. Був жвавим, допитливим учнем, допомагав товаришам у навчанні. Мабуть, тоді і вирішив обрати професію вчителя.

В. О. Сухомлинський в роки війни

Закінчивши школу В.О. Сухомлинський став вчителем. Але від улюбленої роботи його відірвала війна. З перших днів він на фронт , політруком. У боях під Ржевом був тяжко поранений. У далекому госпіталі хірург попередив – щоб зберегти життя, руку потрібно ампутувати. Але Василь Олександрович відрізати руку не дозволив.

Руку пощастило врятувати, але осколок, який зупинився біля серця, так і не змогли витягти. Більше чотирьох місяців довелося лікуватися в госпіталі. А потім В. О. Сухомлинський повернувся до улюбленої роботи.

Праця в Павлиші

Після звільнення України від фашистів В. О. Сухомлинський стає вчителем у Павлишській школі.

Йому дістався найбешкетніший клас. Але молодий вчитель зумів завоювати любов у дитячих серцях. Навіть самі вчителі дивувалися: невже це той самий неслухняний шостий клас так старанно працює на ділянці. І пізніше, коли Василь Олександрович став директором школи, навчання в школі повністю змінилося, стало набагато цікавішим. Та змінилася і сама школа: діти і вчителі добудували кілька навчальних корпусів, теплицю. Під вікнами виросли троянди, виноград, з'явились куточки краси.

Діти разом з вчителем вирушали до джерела думки – у природу, вчилися спостерігати, мислити.

В.О. Сухомлинський – письменник

Понад тридцять років пропрацював вчителем і директором В.О. Сухомлинський . Тридцять два роки він вів педагогічний щоденник, де записував спостереження за дітьми, їх думки.

А пізніше написав не тільки наукові статті, а й твори для дітей. Так з'явились збірки: «Чарівна квітка», «Чиста криниця» , «Казки під голубим небом»…

І хоч осколок війни зупинив серце вчителя, до цього часу його творами зачитуються не тільки діти, але й дорослі.

Вчитель В.О. Сухомлинський був і великим педагогом і великим письменником.

Якби він не написав жодного літературного твору, а тільки мудрі свої педагогічні праці, все одно він залишився б письменником. Якби не написав жодної наукової праці , все одно залишився б великим педагогом. А він, на щастя, був і великим педагогом, і великим письменником.

«Людина, - стверджував В.О. Сухомлинський – народжується на світ, не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний».

Василь Олександрович дійсно лишив по собі вічний слід на землі.

(Вчитель початкових класів Барбой Т.М., класний керівник 1 класу)



Неслухняне зайченятко

Край лісу стоїть хатинка. І живуть у ній татко, мама і їхній синочок зайчик – побігайчик.

Ось одного разу татусь і каже неньці:

- Закінчуються у нас дрова, до весни ще далеко. Отож, жінко, напечи пиріжечків і ми з сином завтра вирушимо в дорогу.

- Підслухавши розмову, зайченятко, не дочекавшись сходу сонця, коли ще всі спали, подалося до лісу.

А як гарно в лісі взимку! Там сніжинки в’ються, танцюють, сміються, сніжок ялинки обсипає. Так і пішов би в хоровод.

Ходив, ходив лісом і не помітив, як заблукав.

Злякався зайчик, уже не до пустощів йому, стежечки не може знайти. Сів під деревом і гірко заплакав, згадав татуся, матусю і тепле своє ліжечко.

- Що ж мені робити? – подумало зайченятко.

Аж раптом почув тихенький тріск. То до нього підкрадався Морозець.

- Чого сумуєш, друже?

- Я збився з дороги, - каже неслухняне зайчисько плачучи.

- Як би мені швидше добратися до своєї домівки?!

Морозець думав – думав, шкода йому стало зайченятка. Він підхопив його, мов пушинку, і поніс додому.

Татусь з матусею, як побачили синочка, зраділи, почали обнімати.

Вони подякували Морозцеві. А зайчик – побігайчик пообіцяв, що він завжди буде слухати старших і ніколи до лісу сам не ходитиме.

(Автор казки учениця 1 класу Рубайло Мирослава)



Учні 9 класу Панчівської загальноосвітньої школи під керівництвом класного керівника Дроздової Марії Володимирівни виготовили шкільний стенд, присвячений Василю Олександровичу Сухомлинському, на якому розміщені фото письменника, вислови, біографія та оповідання про осінь.





Класними керівниками Горбатюк Н.І. (5 клас), Нечепурною Н.М. (2 клас), Бантиш Т.А. (3 клас) проведено виховні заходи, уроки, присвячені Дню народження В.О.Сухомлинського

ваа

ваа

ваа



































Учителі школи 28 вересня 2013 року відвідали смт. Павлиш, де побували у Павлиській школі, музеї В.О.Сухомлинського та на могилі славнозвісного письменника і педагога.


д

д

д

д

Директор Світловодської ЗШ І-ІІІ ступенів Діхтяренко Любов Іванівна подарувала педагогічному колективу Панчівської ЗШ І-ІІІ ступенів книгу "Школа любові і добра".

я

Кiлькiсть переглядiв: 1221

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Вересень 2020 Наступна
ПВСЧПСН
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930